Lip 082020
Jedzenie w sportach siłowych

Ćwiczenie na siłowni to oczywiście bardzo duża przyjemność szczególnie wtedy, jeżeli widzimy efekty. Nie osiągniemy jednak pożądanych rezultatów wizualnych, jeżeli nie będziemy dostarczali do organizmu odpowiednich składników żywnościowych. Jak to można zrobić? Oczywiście musi być ustalona w sposób profesjonalny dieta dla sportowca, gdy na siłowni ćwiczymy często. Zwróćmy uwagę również na zróżnicowanie składników odżywczych. To muszą być głównie węglowodany, a także białka i oczywiście zdrowe tłuszcze.

Smaczne jedzenie dla kulturysty

Kulturyści i sportowcy ćwiczący podnoszenie ciężarów muszą bacznie obserwować zmiany zachodzące w swoim organizmie podczas przyjmowania posiłków. Trzeba oczywiście absolutnie wykluczyć wszelkie używki. Wykluczona jest kawa, a także papierosy i alkohol. Można także od czasu do czasu zrobić sobie detoks. Oczyszczanie organizmu może przewidywać picie soków z buraka oraz świeżo wyciśniętej cytryny. W ten sposób można się pozbyć z organizmu wszystkich toksyn. Poza tym regularna dieta dla sportowca ćwiczącego na siłowni powinna być także smaczna. Pamiętajmy też, że za jednym razem nie musimy spożywać bardzo dużej ilości pokarmu. Wtedy, gdy będzie to np. 4000 cal dziennie, możemy sobie podzielić posiłki na jakieś niezbyt duże dania. Są tacy kulturyści, którzy lubią np. jeść oddzielnie warzywa i mięso. Wtedy jedno danie składa się tylko i wyłącznie z mięsa, a inne np. tylko z brokułów. Warto też różnicować te oferty kulinarne, aby jedzenie nam się nie znudziło. W końcu musi dobrze smakować. Dlatego w takiej diecie przydają się również orientalne przyprawy.


Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *